#BlackLivesMatter - Rant

 
 
 
 
 
Hejsan alla fina bloggläsare!!
Jag är väldigt förstörd och ledsen just nu. Två Afrikan-Amerikanska män dog genom polisbrutalitet igår. Polisbrutalitet. Oskyldiga människor. 
 
Dessa två män heter Alton Sterling och Philando Castile. Båda av de männen är pappor och har inte bara sitt liv att tänka på utan sin familj också. 
 
Alton Sterling blev skjuten i bröstet har jag för mig, jag kollade på videon och såg när polisen dödade honom. Jag brydde mig inte vart han blev skjuten för att det är det sista jag tänkte på. Min första reaktion var hur i helvete kan någon som ska hålla medborgarna säkra och se till att alla mår bra och inte utses för hot eller misshandel skjuta en oskyldig man tills han dör. Han låg på marken, helt försvarslös, livlös och inväntade döden. Allt detta på grund av polisen. Hur kan någon som svurit att hålla medborgarna säkra från just sådana här tragiska händelser men ändå göra just det han svurit att INTE göra?
 
Hur kan man ens tänka sig att ta fram en pistol och skjuta en man som redan ligger nere i marken och försöker rädda sig själv pga all smärta han går igenom? Allt för att deras hudton var mörkare än deras. Ska mörkhyade människor behöva vara rädda att de ska bli skjutna genom att bara gå ut ur dörren? Hur länge ska detta pågå?
 
Det finns ABSOLUT ingen ursäkt för de poliserna att säga för att rädda sig själva. Ett meddelande för poliser som tagit något minimal och gjort det extremt pga någons hudton: Ta av er brickan och uniformen och ta på er KKK kläderna eftersom att det ni gör visa bara vart era tankar och åsikter är från. Det räcker nu!
 
Philando Castile blev stoppad av polisen eftersom att det var något fel på deras baklykta (flickvännen sa själv att baklycktan funkade bra och inget var fel med den.) Han blev sedan skjuten utav polisen framför sin flickvän och deras fyra åriga dotter i deras bil i Minnesota eftersom att polisen hittade en pistol i bilen. Philando berättade för polisen som stoppade honom att han har tillstånd att bära vapen. När han skulle ta ut sitt ID från plånboken så tolkade polisen att han skulle ta fram sin pistol. Philando blev skjuten pga detta som sagt framför sin flickvän och sin väldigt unga dotter. 
 
Att man ens är så hemsk mot en man när en liten flicka sitter i baksätet är dåligt nog, men att behöva döda honom framför henne är på en helt ny nivå. Hur kan man ens tänka sig att göra något sånt här?
 
Flickvännen och dottern blev separerade och tagna till polisstationen senare den dagen. De var spenderade i timmar där utan mat eller vatten. Flickvännen sa att de blev behandlade som fångare. Som att hon gjorde detta mot sig själv medan i verkligheten gjorde de det mot henne.
 
Jag är trött på att höra sådana här tragiska händelser hända! Jag är trött på att hemska saker händer i allmänhet. Det räcker tydligen inte att det är en terroristgrupp i mellanöstern och dödar barn nu. Det räcker tydligen inte att skjuta en gaybar i Orlando. Måste vi verkligen behöva se detta också? Man blir ju hur rädd som helst. 
 
Så snälla, håll era barn, makar, fruar och vänner till varandra och va säkra. För tydligen kan man inte vara säker från polisen heller. 
Postat av: Aylin

<3 :(

2016-07-08 @ 01:54:28
Postat av: milina.blogg.se

Är så förbannat trött på alla våldtäkter och alla killar och män som blir skjutna hela tiden.

Svar: Samma! asså vad leder världen till? Det gör mig både ledsen och sur!
rxbin.blogg.se

2016-07-08 @ 14:54:38
URL: http://milina.blogg.se/




Hänger du här ofta eller?







Trackback